KENALI SIAPA PEMBELI PRODUK ANDA


Sangat kecewa apabila sales xmencapai target? 
Mungkin itu rezeki kita
Atau mungkin ade kesilapan dalam marketing
.
Kenali siapa pembelian produk anda
supaya jualan produk anda akan meningkat2 dgn jayanya
.
1 :: SUSPEK
Audiens yang tk kenal anda dan anda juga x kenal mereka
Kebiasaan apabila mereka nampak iklan anda pada kali yang pertama, mereka akan skroll Facebook tanpa mengendahkan.
.
Kalau menarik sekalipun belum tentu mereka akan betul-betul bertindak kerana pada mereka berkemungkinan ada mentaliti:
.
“Ah! banyak dah produk keluar macam ni.”
“Betul ke berkesan? Apa buktinya?”
“Cantik dan smart iklan dia. Tapi tak berminat!”
.
Maka, tujuan iklan adalah perlu memberitahu atau mengingatkan mereka tentang produk anda.
.
.
2 :: PROSPEK
Audiens yang kenal anda tapi belum beli produk anda
Kebiasaannya, golongan ini mula membuat perbandingan kerana dah kenal, dah rasa perlu dan dah kene dengan jiwa.
.
Maka, setkan tujuan iklan anda adalah mengurangkan kebarangkalian prospek memilih produk lain dan terus memilih anda sbg pilihan terbaik
.
.
3 :: CUSTOMER
Audiens yang kenal anda dan beli produk anda
Golongan ini dah mula bertindak selepas berkata "mungkin ini solusinya" atau "malaslah nak cari yang lain"
.
Maka, iklan anda perlu membuatkan prospek terus bertindak tanpa berlengah.
.
Semoga bermanfaat
.
.
#fbpagesdecor
#drdigitalmarketing

Comments

Popular Posts